Tornar

PROTOCOL DE TELETREBALL – MESURES DE SEGURETAT

12-03-2020
PROTOCOL DE TELETREBALL – MESURES DE SEGURETAT

En cas que el personal de l'empresa treballi des de casa com a mesura de prevenció per fer front l'epidèmia del coronavirus, és important considerar els següents aspectes:

Mesures de seguretat: Els usuaris quan accedeixen als sistemes de l'empresa des de casa han de seguir les mateixes mesures de seguretat que des de l'empresa. En aquest sentit és important:

  • Verificar que han signat el document de Funcions i Obligacions referent a la protecció de dades.
  • Lliurar de nou el document per a recordar el seu contingut i que no hi hagi dubtes en la seva aplicació.
  • Habilitar un sistema Cloud professional perquè els treballadors puguin custodiar documentació en un lloc segur i evitar que els treballadors utilitzin sistemes Cloud privats i gratuïts.
  • Recordar als treballadors el deure de confidencialitat, limitació d'accés a la informació de l'entitat i la prohibició de cedir dades a tercers. És freqüent que els usuaris no considerin als membres de la seva família com a externs, quan si ho són.
  • En la mesura que sigui possible, han de complir amb les mesures de prevenció de riscos laborals aplicable al nou lloc de treball, ús de cadires adequades, orientació de la pantalla.
  • Establir accessos als servidors corporatius per mitjà de connexions segures.

Ús d'equips privats: si bé és voluntàri, ha de ser autoritzat per l'empresa. En cas d'autorització s'haurà de facilitar les instruccions i mitjans perquè es garanteixi la seguretat. En concret:

  • Evitar que tercers aliens a l'organització (familiars) accedeixin a la informació de l'empresa.
  • Que tinguin un antivirus instal·lat i actualitzat.
  • Crear un compte d'usuari diferent del personal.
  • Que disposin de contrasenyes segures i no compartir-les.
  • Complir, en la mesura del possible, amb totes les mesures de seguretat que han d'aplicar en les instal·lacions de l'empresa:
    • Activar els bloquejos de pantalla per inactivitat.
    • Tancar les sessions de treball quan abandonin el seu lloc de treball en el seu domicili.
    • Si es treballa amb documents en paper, custodiar-los amb clau.
    • Si tenen alguna incidència de seguretat comunicar-ho immediatament al seu responsable.
    • En el seu cas, realitzar còpies de seguretat si treballa amb informació que ho requereixi.
    • En el cas que l'empresa no hagi habilitat un espai Cloud per a custodiar informació, si les realitza en dispositius tipus pendrive, discos durs externs..., és recomanable que estiguin encriptats i els han de custodiar amb clau.
  • No utilitzar xarxes públiques.
  • Actualitzar els dispositius.
  • Tancar totes les connexions amb els servidors de l'empresa.
  • Eliminar informació temporal que s'hagi pogut emmagatzemar en les carpetes de descàrrega, paperera de reciclatge, els meus documents.
  • Esborrar l'històric de navegació, les cookies.
  • No guardar contrasenyes.

 

 

Noticies relacionades

11-02-2021

NOU REGLAMENT DEL PLA D'IGUALTAT

A l'octubre 2020 van publicar dos Reials Decrets (901 i 902) en què es desenvolupa reglamentàriament, en el primer, la negociació, elaboració i inscripció dels plans d'igualtat, que obligatòriament hauran de ser negociats i, en el segon, el registre de retribucions, establint, addicionalment, l'obligació de realitzar una auditoria sobre retribucions amb perspectiva de gènere.

29-04-2020

NOVETATS A LA PLATAFORMA RGPD DE LANT ADVOCATS

La nostra plataforma de gestió de protecció de dades està en constant evolució per millorar les seves prestacions. Els seus més de 8.000 usuaris suposen una entrada de suggeriments constants que procurem atendre amb cada nova versió.

22-06-2017

La nova política de transparència

Amb l'aplicació del nou reglament de protecció de dades, moltes pràctiques comunes en la captació i sol·licitud d'autoritzacions per a la utilització de dades personals ja no seran possibles. Tampoc ho serà camuflar en un munt de pàgines repletes de lletra petita autoritzacions que requereixen un consentiment exprés.